Skoči na glavno vsebino

Prva bralna urica v projektu Šola bere

7. 01. 2025

Zapisala: Urška Sotler

V šolskem letu 2024/2025 bomo na OŠ Šalek izvedli projekt z naslovom Šola bere, v katerem bomo sodelovali vsi učenci in strokovni delavci šole. Že nekaj časa ugotavljamo, da vsi, tako otroci kot odrasli, premalo beremo. Naš prosti čas so zapolnile druge dejavnosti in za branje in za branje knjig si pogosto ne vzamemo časa.  Zato bomo trikrat letno vsi skupaj umirili svoje misli ter se potopili v čarobni svet zgodb in potovali v oddaljene svetove, ki jih lahko spoznamo samo s pomočjo knjig. Projekt smo zasnovali z mislijo po večjem srečevanju s knjigami v obdobju, ko le-te niso več tako privlačne kot drugi mediji. Želimo si, da bi se zopet v večji meri vrnili h knjigam in branju, se o njih pogovarjali, spoznavali praznike, povezane z branjem, izmenjavali mnenja o prebranem, drug drugemu priporočali knjige, navsezadnje tudi osvojili bralno priznanje v večjem številu kot doslej. Zato bomo trikrat letno eno šolsko uro namenili branju, saj bomo brali vsi na šoli: ne glede na to, kaj bodo imeli učenci na urniku, bodo to uro vsi namenili svoj čas branju.

In res: z veliko mero optimizma smo pričakovali prvo bralno urico v projektu Šola bere. V torek, 24. decembra je bila med 9.10 in 9.55 na šoli tišina. Učenci so od doma prinesli svoje knjige ali pa so si jih izposodili v knjižnici. Nekateri so brali slovenske knjige, drugi angleške, tretji strokovne revije, vsem pa je bilo skupno to, da so se umirili od pestrega decembrskega tempa in svoj čas namenili knjigam. Prav navdušeni smo bili nad pozitivnimi komentarji, ki so nam jih posredovali učitelji, da so učenci bralno urico izredno lepo sprejeli in da je vredno takšne »akcije« še večkrat ponoviti.

Nekaj komentarjev vam posredujemo spodaj:
– V 8. b je bilo zelo mirno in sproščeno. Vsi smo brali knjige ali strokovne revije.
– Za učence 9. a je bila to zanimiva – za učence nenavadna izkušnja. Bolj slaba koncentracija. Za ponovit.
– V  9. b je bilo prisotnih sicer manj učencev kot navadno, a so vsi brali knjige v tišini in zbrano brez kakršnih koli problemov.
– V 5.a so imeli vsi učenci s sabo knjige. Nad branjem sicer niso bili preveč navdušeni, so pa kljub temu  pridno brali.
– Učenci 6. c so lepo brali, imeli so knjige in brali v tišini. Pohvalno.
– Ob današnji urici branja v 3. a je  Bohdan Holubovych prebral svojo avtorsko knjigo Žabec Kvak spozna drugi svet. Učenci in učiteljica so ugotovili, da mu gre pisanje zgodb zelo dobro, on pa jim je obljubil , da ta njegova knjiga ne bo zadnja.
– V 5. b so brali v različnih položajih- na mizi, pod mizo, ležali na tleh ali na mizi …  Vsi učenci so prinesli knjige in brali skoncentrirano vsak zase, brez klepetanja, v tišini. Bilo je sproščujoče.
– Učenci 5. c so bili nad bralno urico navdušeni. Vsi so prinesli s sabo knjige, ki jih trenutno berejo. Predlagali so, da bi bila lahko takšna bralna urica večkrat na sporedu.
– Učenci 4,. b so brali zelo umirjeno, brez pritoževanj, tudi koncentracija ni popustila. Nekateri bi po koncu bralne urice še brali, drugi so bili ponosni sami nase, ker so veliko prebrali. Uživali so tako učenci kot učiteljica. Bilo je kot na plaži, še sonce jih je božalo s Šaleškega gradu. Super projekt.
– Učenci 6. b so bili kratki, a jedrnati: »Mi se imamo zelo fajn! Lahko kar podaljšamo?«

Veseli smo pozitivnih vtisov naše prve bralne urice in se veselimo naslednje, ki bo prav kmalu!

Ogledov: 181

Arhivi

Dostopnost